.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویژه‌خواهی یا مولدسازی ؟
آقای استاندار ! حواستان به فروش زمین های جهاد دانشگاهی باشد ! + نظرات قابل تامل کاربران
شمال نیوز : بخشی از زمین‌هایی که جهاددانشگاهی در سکوت خبری از نحوه هزینه کرد منابع حاصل از مولد سازی اقدام به فروش آن کرده ، اراضی کشاورزی در چپکرود واقع در شهرستان جویبار است، زمین‌های 6، 17 و 80 هکتاری که تاکنون با تصدی‌گری جهاد دانشگاهی مازندران، به اقدامات کشاورزی و پژوهشی اختصاص داشت که نگرانی ها از احتمال خروج منابع حاصله از استان و هزینه کرد در دیگر استان‌های وجود دارد ....
آقای استاندار ! حواستان به فروش زمین های جهاد دانشگاهی باشد ! + نظرات قابل تامل کاربران

شمال نیوز : بارها از مدیران ارشد کشور، از رییس‌جمهوری و معاون اول شنیدیم که هدف از ایده مولدسازی که از نام آن پیداست، تبدیل دارایی‌های مازاد و غیرمنقول برای به جریان انداختن طرح‌های نیمه‌تمام و ایجاد ارزش افزوده در همان شهر یا استان است و اساساً قرار نیست از این طرح، استفاده شود تا سرمایه‌ای را از استانی خارج کنند یا به نوعی حق و حقوق عمومی مردم یک منطقه در این فرایند تضییع شود.

 

یکی از نمونه‌های مولدسازی موثر و قابل تحسین طی چند ماه گذشته، در اداره‌کل پزشکی قانونی استان مازندران اتفاق افتاد که پس از اخذ مجوزهای لازم ساختمان مازادی که در یکی از شهرستان های استان وجود داشت را به رقمی حدود 40 میلیارد ریال در مزایده به فروش رساند و رقم آن نیز به حساب پیمانکار واریز شد و پس از آن بلافاصله، کلنگ احداث ساختمان اداری پزشکی قانونی نکا - نکا فاقد اداره پزشکی قانونی بود و کارکنان این مجموعه در ساختمان نظام پزشکی این شهرستان، به‌عنوان مستأجر به فعالیت خود مشغولند- بر زمین زده شد و هم‌اکنون ساخت ساختمان پزشکی قانونی نکا در سایت اداری این شهرستان ادامه دارد و مراسم کلنگ‌زنی نیز با حضور مدیران شهرستان و فعالان رسانه در شفافیت کامل انجام شد.

 

برابر برخی اطلاعات رسیده اما، جهاد دانشگاهی مازندران اقدام به آگهی فروش برخی زمین های مازاد برابر طرح مولدسازی کرد در حالی‌که به‌نظر می‌آید قرار نیست ارقام موردنظر پس از فروش در استان مازندران هزینه شود آن هم در شرایطی که این دستگاه، نیازهای فوری بسیاری در استان مازندران دارد.

 

نکته مهم دیگر این‌که مدیران جهاد دانشگاهی در سکوت اقدام به این کار کردند و کسی نمی‌داند رقمی که از این مزایده ها، تحصیل خواهد شد برای کدام طرح و در کدام استان هزینه خواهد شد و بیم تبانی و سوءاستفاده‌های احتمالی هم وجود دارد.      

 

«سیدمحمود حسینی‌پور» از یک سو استاندار و نماینده عالی دولت در استان است و از دیگر سو،  پیگیر مطالبات و دغدغه‌های مردم استان برعهده اوست و امروز باید این موضوع را پیگیری کند و به مردم و افکار عمومی گزارش بدهد که اگر قرار است ارقام ریالی  این مزایده، از استان خارج شود، در کدام کارگروه چنین تصمیمی گرفته شد و آیا این تضییع حقوق آشکار مردم مازندران نیست که با هزار و یک مشکل، دست و پنجه نرم می‌کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند  و اگر قرار است این مبلغ در استان هزینه شود، در کدام طرح عمرانی قرار است هزینه شود تا نگرانی مردم مرتفع گردد ؟!

 

بخشی از زمین‌هایی که جهادانشگاهی در سکوت خبری از نحوه هزینه کرد منابع حاصل از مولد سازی اقدام به فروش آن کرده ، اراضی کشاورزی در چپکرود واقع در شهرستان جویبار است، زمین‌های 6، 17 و 80 هکتاری که تاکنون با تصدی‌گری جهاد دانشگاهی مازندران، به اقدامات کشاورزی و پژوهشی اختصاص داشت که نگرانی ها از احتمال  خروج منابع حاصله از استان و هزینه کرد در دیگر استان‌های وجود دارد .

 

از استاندار مازندران و نمایندگان انتظار می رود با فوریت ورود کنند و پول مولدسازی را از استانی خارج نکنند که به بیان صریح حسینی‌پور، بیش از سه هزار طرح نیمه‌تمام دارد و بسیاری از این طرح‌ها، به‌خاطر کمبود منابع مالی و اعتباری توقف کردند و بعضاً تا دو دهه عمر دارند و هنوز راهی دراز تا افتتاح آنان باقی مانده است.

 

از سید محمود حسینی پوراستاندار مازندران انتظار می رود ، با حساسیت بالا ، ضمن بررسی موضوع، به افکار عمومی صادقانه و شفاف پاسخ بدهد که چرا و چگونه پول حاصل از املاک جهاد دانشگاهی قرار است بدون سرو صدا و به دور از شفافیت، از استان مازندران خارج شود؟

 

از سویی با توجه به حضور یک مدیر غیر بومی بر مسند این مجموعه که به نظر می رسد در بخشی از پازل پروژه فروش زمین هایی اینچنینی قرار می گیرد و قطعا با پایتخت نشینان هماهنگی لازم را دارد ، خود بر نگرانی ها میافزاید و دغدغه خروچ منابع مالی حاصل از فروش این زمین ها به خارج از استان را بیشتر و بیشتر می کند .

 

بدون تردید لازم است استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت از جهاد دانشگاهی بخواهد طرح خود را برای هزینه کرد مبالغ حاصل از فروش این زمین ها را بصورت شفاف اعلام تا مردم مازندران بیش از این نگران خروج منابع استان به تهران و دیگر استان های کشور نباشند .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 3 بهمن 1402
این شگرد خوبیه . مدیر غیر بومی که دلش برای مردم مازندران نمیسوزه . چند صباحی میاد و میره . زمین ها که فروش رفت اون هم میره . اما استاندار محرتم که فرزند مازندران است اجازه ندهد در حف استان مظلوم ما ظلم روا شود
جویباری 3 بهمن 1402
یک رانت خواری کامل واقع شده است. زمینهای جهاد دانشگاهی در روستای میان ملک چپکرود جویبار. کلا تفکیک و ویلاسازی شده است . با اسم رمز محل سکونت کارشناسان!
همه سهم خودشان را گرفتند. هیچ کس هیچ کاری نمی تواند بکند. فاتحه این زمینها را بخوانید..
اول با نام تولید جلبک تصرف کردند. تهرانی هستند. پشت شان حسابی گرم است.
بیچاره مردم منطقه. مثل سرخپوستان آمریکا در حال انقراض هستند!
حسینی از ساری 3 بهمن 1402
زمینهای ساحلی جویبار شده گوشت قربانی. این اقدامات محصول حضور مدیران ف..... بر مسند امور است
جنگلبان 3 بهمن 1402
جالبه درسال 90 برای همکاران منابع طبیعی زمین برای ساخت پیشنهاد شد و زمین مورد نظر هم انتخاب شد بنیاد مسکن هم سند را بنام خودش زد با توجه به توافق بعد حدود دوازده سال هنوز به نتیجه نرسید و به همکاران تحویل داده نشد حالا جهاد دانشگاهی زمین واگذاری منابع ملی را براحتی بفروش میرساند .بقول قدیمی ها مال مصطفی علی را حرام هست.
سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کجا هستند حتما بعد از فروش شروع به پرونده سازی و ...
یک فرد مطلع 3 بهمن 1402
فقط شفاف سازی میتونه راه چاره باشه . مثل کاری که شما هم اشاره کردید و در پزشک قانونی انجام شد . قطعا باید قبل از آگهی فروش طرح هزینه جایگزین در استان از طرف جهاد دانشگاهی ارائه میشد و سپس اقدام به درج آگهی می نمودند . بدون تردید استاندار محترم با این کار مخالفت خواهند کرد . شک نکنید و نگران نباشید .
فرهنگی 3 بهمن 1402
جناب استاندار ، لطفا در فروش زمین و املاک آموزش و پرورش دقت و نظارت با حساسیت بالا باشد ، مولد سازی به جای کارسازی در نظام تعلیم و تربیت، تبدیل به ...... نگردد.
............ 4 بهمن 1402
بیچاره کارکنان جهاد دانشگاهی نیمی از حقوق معوقه ۱۰ سال پیش رو سال ۴۰۲ توانست دریافت کند آن هم با تلاش ............................. اما ۱۰ میلیون ۱۰ سال پیش با الان چه معنی داره ؟! بانک یک قسط عقب بیفتد جریمه می گیرد اما ۱۰ میلیون موقع ۱۰ سال پیش الان همان ۱۰ میلیون پرداخت می شود. آیا عدالت است؟!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.578 seconds.